انواع کامپاند پلی پروپیلن

انواع کامپاند پلی پروپیلن  که از آن ها در صنایع مختلف استفاده  می شود. هر یک از پلی پروپیلن ها به عنوان کامپاندهای پیشرفته ‌ای در تولید مواد پلاستیکی و محصولات صنعتی به کار گرفته می ‌شوند. با پدیدان پلیمرتفاوت بین کامپاند پلی پروپیلن ها مورد بررسی قرار دهیم. استفاده از کامپاند پلی پروپیلن (PP) دارای مزایا و ویژگی‌های فراوانی است.

PP یک پلیمر مقاوم در برابر حرارت و ضربه است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که PP بسیار مناسب برای استفاده در بسته‌ بندی مواد غذایی، محصولات پزشکی و صنایع خودروسازی و الکترونیکی باشد.یکی از مزایای مهم PP این است که این ماده قابلیت بازیافت و بازیافت زباله‌های پلاستیکی را داراست، که این امر برای حفظ محیط زیست و کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی بسیار حائز اهمیت است.

انواع کامپاند پلی پروپیلن نیز به دلیل سبکی و مقاومت در برابر خوردگی، به عنوان جایگزینی مناسب برای فلزات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همچنین، قابلیت پردازش آسان PP، این ماده را برای تولید قطعات پلاستیکی با ساختار‌های متنوع و پیچیده مناسب می‌کند. با توجه به مزایا و کاربردهای گسترده PP در صنایع مختلف، استفاده از کامپاند پلی پروپیلن به عنوان یک بخش مهم و اساسی در تولید محصولات پلاستیکی می‌تواند موجب صرفه‌جویی در هزینه و پایین آوردن وزن محصولات شود.

 

انواع کامپاند پلی پروپیلن چیست ؟

انواع کامپاند پلی پروپیلن در ۲ دسته مختلف تولید می شود که در طیف های مختلفی می باشد، عبارت اند از :

  • پلی پروپیلن هموپلیمر ( پ پ نساجی )
  • پلی پروپیلن کوپلیمر (پ پ شیمیایی )

 

انواع کامپاند پلی پروپیلن

 

کامپاند پلی پروپیلن هموپلیمر ( نساجی )

هوموپلیمری با سیالیت بالا براي تولید الیاف CF،BCF ، با سرعت هاي بافندگی حد وسط تا حد بالا بوده که برای ذخیره ویژگی ثبات رنگ ، افزودنی antigasfading درون این کامپاند می باشد. این گرید مورد استفاده براي پارچه هاي بافته نشده مثل  پوشک بچه، نوار بهداشتی و تنظیف ها بسیار مناسب می باشد.  و همچنین از این کامپاند پلیمری در تولید الیاف درهم بافته شده با استحکام بالا در بند کوله پشتی ها، کیف هاي ورزشی، ساك هاي بزرگ و کمربندهاي ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کاربردهای همو پلیمر( نساجی) :

  • الیاف مورد استفاده در بافتن فرش، مبل ها و لباس های ورزشی
  • پوشاک بچه، نوار بهداشتی و دستمال
  • بند های مورد استفاده در ورزش TRX، کمربندهاي ایمنی مورد استفاده
  • لوازم تزریقی مثل سرنگ و…، لوازم پلاستیکی بهداشتی داخل منزل

 

انواع کامپاند پلی پروپیلن

 

پلی پروپیلن کوپلیمر (شیمیایی)

یکی از گرید های انواع کامپاند پلی پروپیلن کوپلیمر شامل عوامل هسته گذار و آنتی استاتیک با سياليت بالا و شفافيت بسیار خوبی  می باشد كه برای كاربردهای قالب گيری تزريقي با ضخامت بسیار نازک و قالب گيری بادی تزريقي  بطری ها مناسب مي باشد. این گريد رنگ پذیری بالایی دارد ، شفافيت، نفوذ ناپذیری مناسبی هم در برابر رطوبت هوا دارد.

 

کاربرد پلی پروپیلن کوپلیمر ( شیمیایی)  :

  • ظرف های مورد استفاده در خانه و لوازم منزل
  • صنعت بسته بندی مواد غذايي، صنعت آرايشي و صنعت دارويي
  • ظروف شفاف پلاستیکی برای مواد خوراکی مانند بستنی
  • ظروف و بطری های بادی برای بسته بندی داروهای گياهي و لوازم آرايشي
  • لوازم مورد استفاده در ورزش ، لوازم تفريحي

 

کامپاند پلی پروپیلن و ویژگی آن

  • کامپاند پلی پروپیلن: دمای نرم شدن بالا، مقاومت به شیمیایی و سبکی از ویژگی‌ های مهم پلی پروپیلن هستند. این ماده معمولاً به عنوان یک مواد سخت و مقاوم در برابر حرارت استفاده می‌ شود.
  • کامپاند پلی پروپیلن و مقاومت به شرایط محیطی
  • کامپاند پلی پروپیلن: مقاوم به گازها و رطوبت بوده و در شرایط جوی مختلف عملکرد خوبی دارد.

 

گرانول پلی پروپیلن از ما بخرید !!!

شرکت پدیدان پلیمر  نیز یکی از تولیدکنندگان این گرانول در ایران است که با استفاده از پودر درجه یک پتروشیمی، انواع کامپاند پلی پروپیلن را طبق درخواست مشتری محترم  تولید و عرضه می‌کند. تولیدکنندگان می‌توانند برای خرید گرانول پلی پروپیلن با شماره ۲۲۰۱۱۱۲۹-۰۲۱ تماس بگیرند. برای داشتن شماره های بیشتر می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید .